مرکز تخصصی زنان و زایمان
بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران

بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران

بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران ؛ رفع عفونت واژن برای بهبود روابط زناشویی ،بدون شک یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بسیاری از خانم‌ها در طول زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، عفونت است. این عفونت‌ها در ناحیه تناسلی و واژن به وجود آمده و بسیار آزار دهنده و ناخوشایند هستند. بررسی‌ها نشان دهنده آن است که هر خانمی حداقل یکبار در طول زندگی خود به این مشکل دچار شده است. برای بهبود و درمان قطعی چنین مشکلاتی، می‌توان به بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران مراجعه نمود و درمان خود را آغاز کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تخصص‌ها و روش‌های درمانی این پزشک، ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

وقت ویزیت
به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره عفونت زنان اکنون تماس بگیرید
تماس با بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران

نحوه درمان عفونت واژن توسط بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران

عفونت زنان یکی از بیماری‌های شایعی است که این روزها بسیاری از زنان در سراسر جهان را به خود درگیر نموده است. این بیماری آن چنان با زندگی برخی از خانم‌ها عجین شده است که دیگر عملاً برای درمان آن کاری نمی‌کنند!
برخی از این افراد، در انتظار زمان هستند تا عفونت آن‌ها بهبود پیدا کند و برخی دیگر سعی می‌کنند با استفاده از روش‌های درمان خانگی، عفونت خود را از بین ببرند. در صورتی که بهترین راهکاری که در هنگام ابتلا به عفونت‌های دستگاه تناسلی پیش روی شما قرار دارد، مراجعه به بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران است.
این پزشکان در زمینه درمان بیماری‌های زنان و زایمان، مهارت و تجربه فراوانی دارند. آن‌ها بهترین روش‌های روز دنیا مبنی بر درمان عفونت‌های زنانه را می‌شناسند و راهکارهای عملی و مفیدی برای رفع آن ارائه می‌دهند. همچنین متخصصان زنان، با سال‌ها مداوای بیماران خویش، تجربه فراوانی در این زمینه دارند و بهترین کسانی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند.
حال این سوال به وجود می‌آید: زمانی که بهترین پزشکان برای درمان عفونت واژن و خونریزی در دسترس شما قرار دارند، چرا باید صبر کنید تا عفونت شما به مرور زمان خوب شود؟ ممکن است این اتفاق نیفتد و عفونت شما روز به روز بدتر شود! بنابراین با مواجه شدن با چنین مشکلی، در اولین فرصت به یک متخصص حاذق و با تجربه در حیطه زنان و زایمان مراجعه کنید.

علائم رایج عفونت واژن چیست؟

عفونت واژن نیز مانند سایر بیماری‌ها، خود را با علائمی و نشانه‌هایی بروز می‌دهد. ما این علائم را برای شما عزیزان ذکر می‌کنیم؛ فراموش نکنید که با مشاهده هر کدام از علائم زیر، در اولین فرصت به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه نموده و با دل قرص و اطمینان کامل، درمان بیماری خود را به او بسپارید:

  • با به وجود آمدن عفونت در قسمت واژن، ممکن است همواره بوی ناخوشایند و بدی از واژن خود احساس نمایید.
  • واژن به صورت طبیعی، همواره ترشحاتی دارد؛ این ترشحات در حالت عادی بدون رنگ و بدون بو هستند. با بروز پدیده عفونت، رنگ، غلظت و همچنین بوی این ترشحات تغییر می‌کند. این علائم، هشدارهایی است که وجود یک عفونت در واژن را به شما اعلام می‌کند.
  • برخی از خانم‌هایی که به عفونت واژن مبتلا می‌شوند، همواره در این قسمت از جسم خود، با سوزش و خارش فراوانی مواجه هستند.
  • افرادی که به عفونت‌های واژن دچار می‌شوند، در هنگام برقراری رابطه جنسی با شریک زندگی خود، درد و سوزش بسیار زیادی را احساس می‌کنند

اصلی‌ترین علت بروز عفونت زنان چیست؟

به راستی اصلی‌ترین علت بروز عفونت زنان چیست؟ چرا برخی از خانم‌ها، به صورت مکرر در طول سال به عفونت زنان دچار می‌شوند و همواره با آن درگیر هستند؟ تحقیقات و بررسی‌های پزشکان، نتایجی را در این زمینه برای ما به همراه آورده است. از جمله مهم‌ترین علل عفونت زنان، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عفونت‌های زنان معمولاً از نوع باکتریایی، قارچی و انگلی هستند. تمامی این موارد بیماری زا، در محیط مرطوب و آلوده، بهتر رشد می‌کنند. بنابراین خانم‌هایی که به بهداشت شخصی خود اهمیت نمی‌دهند و لباس زیر خود را دیر به دیر عوض می‌کنند، بیش از دیگران در معرض این بیماری قرار دارند.
  • پزشکان عقیده دارند پوشیدن لباس‌های زیر تنگ و چسبان، از جمله مهم‌ترین علل عفونت زنان به شمار می‌روند.
  • بهترین لباس‌های زیر، لباس‌هایی هستند که از جنس الیاف نخی تولید شده باشند. اگر شما برای مدت طولانی از لباس‌های زیر با الیاف مصنوعی استفاده کنید، بیش از پیش در معرض عفونت واژن قرار می‌گیرید.
  • تحقیقات نشان دهنده آن است که مصرف برخی از آنتی بیوتیک‌ها، می‌تواند باعث افزایش عفونت‌های قارچی واژن گردد.
  • خانم‌هایی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است، بیش از دیگران در معرض ابتلا به عفونت واژن قرار دارند.
  • دوران یائسگی نیز یکی از مهم‌ترین دوران‌های زندگی خانم‌هاست که احتمال ابتلا به عفونت در این دوران، بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از خانم‌ها با رسیدن به دوران یائسگی خود، علائمی مانند خشکی، عفونت، لکه بینی و همچنین التهاب واژن را تجربه می‌کنند.

 

معرفی کوتاه تخصص‌های بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران

پزشکانی که به عنوان بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران به فعالیت مشغول هستند، در واقع همان کسانی هستند که در زمینه بیماری‌های زنان و زایمان، دانش و تجربه فراوانی دارند. این پزشکان، پس از طی کردن دوره تحصیلات عمومی خویش، وارد مقطع آموزشی تخصصی می‌شوند.
آن‌ها سال‌های بسیار زیادی در دانشگاه های معتبر ایران و یا سایر کشورهای جهان، در مورد پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های زنان به آموزش مشغول می‌شوند. همچنین دوره دستیاری را سپری کرده و تجربه عملی در مورد درمان بسیاری از این بیماری‌ها را به دست می‌آورند. پس از آن که مهارت، دانش و تخصص آن‌ها به حد مورد قبول رسید، می‌توانند برای درمان بسیاری از بیماری‌های زنان و به خصوص عفونت‌های زنانه به بیماران خویش کمک کنند.

 

مزایای مراجعه به بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران

جای بسی خوشحالی است که این روزها در بسیاری از شهرهای کشورمان و به خصوص شهر تهران، شاهد فعالیت بسیاری از متخصصان ماهر و با تجربه هستیم. این متخصصان به عنوان بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران و در میان بیماران شناخته شده‌اند. مراجعه به چنین پزشکانی، مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که ما در این قسمت، به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تشخیص به موقع و سریع:

بسیاری از عفونت‌های واژن، اگر به موقع تشخیص داده نشوند، ممکن است مزمن شده و باعث ایجاد مشکلات دیگری گردد. یک متخصص با تجربه و آگاه، با تشخیص به موقع خود، بهترین درمان را برای عفونت شما تجویز می‌کند.

برخورداری از دانش و تجربه کافی:

بهترین متخصص زنان و زایمان در کشورمان، سال‌های سال به کسب دانش و آگاهی در مورد بیماری‌های زنان مشغول بوده‌اند. آن‌ها به خوبی آناتومی بدن زنان را می‌شناسند و با درمان بیماری‌هایی که به آن مبتلا می‌شوند، آشنایی دارند. با مراجعه به چنین پزشکانی، فرصت برخورداری از تجارب آن‌ها را خواهید داشت.

جلوگیری از گسترش عفونت:

زمانی که شما خیلی زود بهترین متخصص زنان در تهران یا شهر خود را پیدا کرده و به او مراجعه نمایید، از گسترش عفونت در جسم خود جلوگیری به عمل خواهید آورد. بسیاری از این عفونت‌ها، اگر در همان قدم‌های اولیه تشخیص داده شوند، به راحتی درمان می‌شوند. ممکن است با مصرف برخی از قرص‌ها و پمادهای موضعی، بتوان به راحتی عفونت زنان را درمان کرد و نیازی به درمان‌های پیچیده وجود نداشته باشد.

انتخاب بهترین روش درمان:

پزشک متخصص شما، به خوبی می‌داند که چه درمانی برای رفع عفونت زنانه شما موثر است. او ممکن است مصرف آنتی بیوتیک را به شما پیشنهاد دهد و یا اگر مطمئن باشد که آنتی بیوتیک برای رفع مشکل شما پاسخگو نیست، ممکن است روش‌های دیگری مانند لیزر درمانی را برای شما تجویز نماید.

عوارض عدم مراجعه به موقع به متخصص برای درمان عفونت واژن

همواره پزشکان به زنان توصیه می‌کنند که با مشاهده هر نوع عفونت غیر عادی در ناحیه تناسلی خود، به یک پزشک حاذق و با تجربه مراجعه نمایند. عدم مراجعه به چنین پزشکی، ممکن است عوارض فراوانی برای شما به همراه آورد؛ در این قسمت برخی از مهم‌ترین نوع این عوارض را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم:

 

بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران چه عفونت‌هایی را درمان می‌کند؟

اگر شما نیز از آن دسته خانم‌هایی هستید که به عفونت واژن دچار شده‌اید، هیچ استرس و نگرانی به قلب خود راه ندهید. چرا که متخصصان خبره و با تجربه‌ای وجود دارند که به عنوان بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران شناخته شده‌اند و با مهارت‌های خود می‌توانند به شما کمک کنند.
بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که با روش‌های سنتی و خانگی اقدام به درمان عفونت خود نمایید، حتماً به یک متخصص زنان مراجعه نموده و نظر او را در مورد بیماری خود بپرسید. در ادامه مطلب، به شما خواهیم گفت که چه عفونت‌هایی توسط بهترین متخصص زنان در تهران درمان می‌شوند؛ پس همچنان با ما همراه باشید:

  • عفونت کاندیدیاز

عفونت کاندیدیاز در واقع یکی از انواع عفونت‌های قارچی است که برخی از خانم‌ها با آن درگیر می‌شوند. اگر به چنین عفونتی مبتلا شوید، ممکن است علائمی مانند خارش و سوزش را احساس کنید.
همچنین رابطه جنسی شما با شریک زندگی‌تان، با درد و ناراحتی فراوانی همراه خواهد بود. برخی از خانم‌ها نیز ممکن است ترشحات پنیری را از واژن خود مشاهده نمایند. گاهی اوقات مصرف برخی از داروهای ضد بارداری، آنتی بیوتیک‌ها و همچنین کورتون‌ها، می‌توانند باعث ابتلا به چنین عفونتی باشند. البته عفونت کاندیدیاز با بیماری دیابت و بارداری نیز بی ارتباط نیست.

  • عفونت تریکومونیاز

پزشکان عقیده دارند اصلی‌ترین علت ابتلا به عفونت تریکومونیاز، وجود یک نوع انگل در بدن است. همچنین اگر شخصی که با او وارد رابطه جنسی شده‌اید، به این بیماری مبتلا باشد، ممکن است شما نیز با چنین عفونتی درگیر شوید. بنابراین متخصصانی که تشخیص می‌دهند بیمار خویش به عفونت تریکومونیاز مبتلاست، او و شریک جنسی او را به صورت همزمان درمان می‌کنند.
از جمله علائم مبتلا شدن به این عفونت می‌توان به مواردی مانند ترشحات زرد رنگ، سوزش ادرار، تجربه درد و ناراحتی در هنگام برقراری رابطه جنسی و همچنین التهابات پوستی در قسمت‌های خارجی ناحیه تناسلی اشاره نمود.

  • عفونت واژینوزباکتریال

اگر بخواهیم به یکی از شایع‌ترین عفونت‌هایی که خانم‌ها به آن مبتلا می‌شوند اشاره کنیم، بدون شک از عفونت واژینوزباکتریال نام خواهیم برد. این بیماری، در برخی از موارد به صورت بدون علامت ظاهر می‌شود و علت اصلی آن، باکتری‌هایی هستند که در ناحیه تناسلی وجود دارند.
معمولاً افرادی که به بهداشت فردی خود اهمیت نمی‌دهند و همواره ناحیه تناسلی آن ها مرطوب است، با عفونت واژینوزباکتریال مواجه می شوند. البته اگر از لباس‌های زیر تنگ و چسبان استفاده کنید نیز ممکن است در معرض این بیماری قرار بگیرید. عفونت واژینوزباکتریال خود را با علائمی مانند ترشحات بدبو، عفونت واژن و خونریزی، درد در هنگام رابطه جنسی و همچنین عفونت واژن به رنگ سبز نشان می‌دهد.

  • عفونت ادراری

یکی دیگر از مهم‌ترین بیماری‌هایی که توسط بهترین متخصص زنان درمان می شود، عفونت ادراری است. این عفونت معمولاً به علت وجود برخی از باکتری‌ها در دستگاه ادراری رخ می‌دهد. شایع‌ترین نوع این بیماری، عفونت مثانه است که باید برای درمان آن، به یک متخصص با تجربه و ماهر مراجعه کرد.
عواملی مانند کم آب شدن بدن، نگه داشتن بیش از اندازه ادرار و همچنین رعایت نکردن بهداشت ناحیه تناسلی، از جمله علل بروز این بیماری به شمار می‌روند. زمانی که شما با عفونت ادراری مواجه می‌شوید، علائمی مانند سوزش ادرار، تکرر ادرار و همچنین وجود خون در ادرار خود را مشاهده خواهید نمود. در برخی از بیماران نیز ممکن است رنگ ادرار تغییر کرده و بوی آن بسیار ناخوشایند باشد.

 

درباره عفونت واژن و خونریزی چه می‌دانید؟

در این قسمت قصد داریم برای شما عزیزان در مورد عفونت واژن و خونریزی صحبت کنیم. گاهی اوقات برخی از خانم‌ها در میان دو سیکل قاعدگی خود، با خونریزی‌های غیر عادی و لکه بینی مواجه می‌شوند. در بسیاری از موارد، این خونریزی‌ها، ارتباط مستقیمی با عفونت واژن دارند.
در واقع پزشکان زمانی یک خونریزی را غیر طبیعی تشخیص می‌دهند که در سیکل قاعدگی نباشد و یا میزان آن، کمتر یا بیشتر از همیشه باشد. عفونت واژن و خونریزی، معمولاً در قسمت اندام‌های لگنی به وجود می‌آید. البته بروز عفونت در قسمت‌هایی مانند واژن، دهانه رحم، رحم، تخمدان‌ها و لوله‌های فالوپ نیز با علائمی مانند خونریزی خود را نشان می‌دهند.
پزشکان عقیده دارند عفونت واژن و خونریزی به علت موارد زیر رخ می‌دهد:

  • مبتلا شدن به برخی از بیماری‌های مقاربتی
  • بیماری‌های التهابی در قسمت لگن
  • عفونت به وجود آمده در گردن رحم
  • اندومتریت که در واقع یک التهاب در لایه اندومتر دیواره رحم به شمار می‌رود
  • بیماری سوزاک
  • التهاب باکتریایی در قسمت واژن

فراموش نکنید که بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران، می‌تواند به صورت کامل اقدام به تشخیص علت اصلی عفونت واژن و خونریزی نموده و بهترین راهکارهای درمانی را برای آن ارائه دهد.

 

عفونت واژن به رنگ سبز به چه معناست؟

معمولاً ترشحاتی که در قسمت واژن خانم‌ها به صورت طبیعی وجود دارند، به رنگ شفاف بوده و هیچ بوی ناخوشایندی ندارند. اما گاهی اوقات عفونت واژن به رنگ سبز خود را نشان می‌دهد.
به عقیده پزشکان، عفونت‌هایی که به رنگ سبز هستند، حالت طبیعی ندارند و باید به خوبی مورد بررسی قرار گیرند (به خصوص اگر این ترشحات، با بوی بد و ناخوشایند همراه باشند) متخصصان زنان و زایمان عقیده دارند که در برخی از موارد، عفونت واژن به رنگ سبز، طبیعی است و در برخی دیگر از موارد، غیر طبیعی است. تشخیص این موضوع با پزشک است که با آزمایشات و معاینات دقیق، امکان پذیر است.
در واقع زمانی که ترشحات واژن از حالت شفاف و بدون رنگ خارج شدند و به رنگ سبز یا زرد در آمدند، باید به دنبال پیدا کردن علت آن باشید و بهترین کسی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، یک متخصص زنان با تجربه است.
ترشح سبز واژن، در واقع به سبب واکنش التهابی بدن در برابر عفونت ایجاد می‌شود. زمانی که هر نوع عامل بیماری‌زا به قسمت داخلی دستگاه تناسلی وارد می‌شود، شروع به رشد و تکثیر می‌نماید. در چنین شراطی است که برخی از خانم‌ها شاهد عفونت واژن به رنگ سبز هستند. این ترشحات معمولاً با علائمی مانند سوزش ادرار، خارش در ناحیه تناسلی و درد در هنگام برقراری رابطه جنسی همراه هستند.
گاهی اوقات ممکن است خانم‌ها به سبب مصرف داروهای آنتی بیوتیک به این بیماری مبتلا شوند و در برخی از افراد نیز، چنین عفونتی یکی از علائم یائسگی است. همچنین افرادی که با بیماری دیابت مواجه هستند، بیش از سایرین در معرض چنین عفونتی قرار دارند. برای درمان این بیماری، حتماً به بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران و یا شهر خود مراجعه کنید.

 

درمان عفونت واژن با بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران

خوشبختانه این روزها روش‌های درمانی زیادی برای رفع عفونت زنان وجود دارند؛ یک پزشک متخصص زنان و زایمان، با تمامی این روش‌های درمانی آشناست و بهترین نوع آن را برای شما در نظر می‌گیرد. البته این موضوع بسیار مهم است که در ابتدا علت اصلی عفونت زنان تشخیص داده شود و سپس بر اساس آن درمان‌های لازم تعیین شوند.
بسیاری از این عفونت‌ها را می‌توان با مصرف آنتی بیوتیک‌های خوراکی درمان نمود. اما فراموش نکنید که این آنتی بیوتیک‌ها، باید توسط پزشک متخصص تجویز شوند و مصرف خودسرانه آن‌ها، عوارض بسیار زیادی با خود به همراه می‌آورد.
در واقع اصلی‌ترین شیوه‌ای که این روزها بسیاری از پزشکان از آن برای درمان عفونت واژن و خونریزی آن استفاده می‌کنند، داروهای آنتی بیوتیک است. این داروها می‌توانند به صورت خوراکی مورد استفاده قرار گیرند. البته برخی از آن‌ها به صورت کرم یا ژل واژینالی نیز تجویز می‌شوند. همچنین پزشکان برای برخی از بیمارانی که به صورت مکرر به عفونت دچار می‌شوند، روش‌های دیگری مانند درمان عفونت واژن با لیزر را پیشنهاد می‌کنند.

 

فرق عفونت قارچی و باکتریایی واژن چیست؟

بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران، در مورد درمان عفونت‌های باکتریایی و قارچ، دانش و مهارت بسیار زیادی دارد. او با موثرترین درمان‌هایی که برای چنین عفونت‌هایی وجود دارد به خوبی آشناست و به بیماران خود برای رسیدن به سلامتی کامل کمک فراوانی می‌نماید.
حال ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که فرق عفونت قارچی و باکتریایی واژن چیست؟ برای این که بتوانیم یک پاسخ جامع و کامل به این سوال بدهیم، ابتدا هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم. این بررسی‌ها به ما کمک می‌کنند تا به خوبی فرق عفونت قارچی و باکتریایی واژن را متوجه شویم:

عفونت باکتریایی واژن:

این نوع عفونت زمانی پدید می‌آید که تعداد باکتری‌های مفیدی که در واژن زندگی می‌کنند، کم شود. در چنین شرایطی باکتری‌های مضر می‌توانند وارد واژن شده و شروع به تکثیر و گسترش نمایند. از جمله مهم‌ترین مواردی که می‌توانند باعث ایجاد عفونت باکتریایی واژن شوند، شامل موارد زیر هستند:

    • برقراری رابطه جنسی با شرکای جنسی متعدد
    • استفاده از دوش واژینال
    • مصرف دخانیات
    • رابطه جنسی واژنی، مقعدی و دهانی که بدون لوازم محافظت کننده (مانند کاندوم) برقرار شود.
    • عدم رعایت بهداشت فردی

عفونت قارچی واژن:

قارچ‌ها نیز مانند باکتری‌ها به صورت طبیعی همواره در قسمت واژن وجود دارند. رشد این قارچ‌ها توسط یک باکتری به نام لاکتوباسیل کنترل می‌شود. زمانی که به هر علتی تعادل جسم شما از بین برود، قارچ‌ها روز به روز بزرگ‌تر شده و در نهایت عفونت قارچی را به وجود می‌آورند. از جمله مهم‌ترین دلیل بروز بیماری عفونت قارچی واژن، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • مصرف برخی از آنتی بیوتیک‌ها (تحقیقات نشان دهنده آن است که آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند میزان قارچ‌های طبیعی واژن را کاهش دهند)
    • ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن
    • به هم خوردن تعادل هورمون‌ها به خصوص در دوران قاعدگی و یائسگی
    • ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت
    • استرس و اضطراب
    • خواب ناکافی


عدم رعایت بهداشت فردی:

همان گونه که مشاهده کردید، اصلی‌ترین فرق عفونت قارچی و باکتریایی واژن، در علت ابتلا به این بیماری‌هاست. در هر صورت اگر عفونت شما از نوع باکتریایی باشد یا قارچی، به هر حال فرقی ندارد؛ چرا که متخصصان ماهر و با تجربه کشورمان، برای هر کدام از این عفونت‌ها، روش‌های درمانی موثر و مفیدی دارند. بنابراین هرگز نگران نباشید و رفع چنین عفونت‌هایی را به پزشک متخصص خود بسپارید.

 

بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران و روش‌های تشخیص او

حال که تا حدودی فرق عفونت قارچی و باکتریایی واژن را متوجه شدیم، بهتر است با روش‌های تشخیص متخصص عفونت زنان نیز آشنا شویم. زمانی که شما با مشاهده عفونت واژن به رنگ سبز یا زرد با بوی ناخوشایند به پزشک مراجعه می‌کنید، ابتدا از شما سوالاتی می‌پرسد.
به عنوان مثال از شما خواهد پرسید که آیا به تازگی به عفونت واژن مبتلا شده‌اید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید؟ و… پرسیدن این سوالات، به پزشک معالج شما کمک می‌کند تا در مورد سیستم تناسلی و همچنین سیستم ایمنی شما، پیش زمینه‌ای پیدا کند.
پس از آن پزشک شما را معاینه خواهد کرد؛ در واقع معاینه دقیق لگنی و مشاهده نواحی تناسلی، بهترین روش تشخیص عفونت‌های قارچی یا باکتریایی به شمار می‌رود. زمانی که متخصص با دقت هر چه تمام‌تر، دیواره‌ها و دهانه رحم را بررسی کند، به خوبی می‌تواند نشانه‌هایی از عفونت را پیدا کند.
البته برخی از متخصصان، برای آن که بتوانند به یک تشخیص درست و کامل دست پیدا کنند، انجام برخی از آزمایشات تخصصی را به بیمار خویش تجویز می‌نمایند. از جمله بهترین نوع این آزمایشات، می‌توان به تست پاپ اسمیر اشاره نمود. در تست پاپ اسمیر، پزشک مقداری از سلول‌های دهانه رحم را به عنوان نمونه برمی‌دارد.
سپس نمونه‌ها را به آزمایشگاه ارسال می‌کند. در آزمایشگاه‌های تخصصی به خوبی نمونه‌ها را مورد بررسی قرار داده و نوع عفونت آن را تعیین می‌کنند. این شیوه تشخیص، برای خانم هایی که به صورت مرتب به عفونت واژن مبتلا می‌شوند و مدت زمان بهبودی آن‌ها نیز طولانی است، پیشنهاد می‌شود.

 

چه زمانی نیاز است که به بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران مراجعه کنیم؟

به طور کلی زمانی که شما هر نوع درد و ناراحتی را در واژن خود احساس کردید، باید به پزشک مراجعه نمایید. اما برخی از نشانه‌ها بسیار بارز و مشخص هستند و به شما می‌گویند که باید در اولین فرصت، بهترین دکتر عفونت زنان را پیدا کرده و به او مراجعه نمایید. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که در چه شرایطی، باید برای ملاقات با پزشک متخصص خویش آماده شوید:

  • اگر برای اولین بار است که به عفونت واژن مبتلا شده‌اید.
  • اگر فرق عفونت قارچی و باکتریایی واژن را نمی‌دانید و برای درمان آن دچار سردرگمی‌ شده‌اید.
  • اگر عفونت واژن به رنگ سبز یا زرد است و بوی بسیار ناخوشایندی دارد.
  • اگر عفونت واژن و خونریزی را با همدیگر تجربه می‌کنید.
  • اگر عفونت ناحیه تناسلی، موجب شده است که چرخه قاعدگی شما دچار بی نظمی شود.
  • اگر به بیماری دیابت و یا هر نوع بیماری زمینه ای دیگری مبتلا هستید.
  • اگر سیستم ایمنی بدن شما به هر علتی ضعیف شده و توان مقابله با عفونت‌ها را ندارد.
  • اگر در طول سال، بیش از 4 مرتبه به بیماری‌هایی مانند عفونت قارچی یا باکتریایی مبتلا می‌شوید.
  • اگر علاوه بر عفونت، حالت‌های دیگری مانند تب، لرز، درد زیر شکم و استفراغ را تجربه می‌کنید.

 

چرا عفونت واژن طولانی می‌شود؟

عفونت واژن، یکی از بیماری‌های آزار دهنده‌ای است که بسیاری از خانم‌ها به آن مبتلا می‌شوند. منشاء اصلی این عفونت می‌توان باکتری، ویروس و یا قارچ باشد. اما به طور کلی، عفونت‌های قارچی، شایع‌ترین نوع این بیماری به شمار می‌روند.
هر چند خانم‌ها به وفور به این نوع عفونت‌ها مبتلا می‌شوند، اما در بسیاری از مواقع سیستم ایمنی انسان، می‌تواند با این عفونت‌ها مقابله نموده و سلامتی را به جسم بازگرداند. بنابراین خانم‌ها ممکن است در دوره کوتاهی دچار عفونت شوند و با رعایت بهداشت و یا انجام برخی از درمان های خانگی، دوباره سلامتی خود را به دست آورند.
اما گاهی اوقات عفونت واژن، بسیار طولانی می‌شود و هیچ شیوه درمان خانگی یا رعایت بهداشت فردی، برای آن موثر نیست. در چنین شرایطی است که این سوال در ذهن افراد شکل می‌گیرد: چرا عفونت واژن طولانی شده است؟
به راستی مشکل از کجاست؟ پزشکان در این زمینه، تحقیقات فراوانی انجام داده‌اند و به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرده‌اند. در ادامه مطلب، به شما خواهیم گفت که چرا عفونت واژن در برخی از خانم‌ها، تا این میزان طولانی می‌شود:

  1. بیماری‌های زمینه‌ای: اگر شما به یکی از بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و یا اختلالات هورمونی مبتلا باشید، روند بهبودی عفونت واژن شما طولانی‌ خواهد شد.
  2. ضعف سیستم ایمنی: عفونت قارچی و باکتریایی واژن، برای سیستم ایمنی بدن فرقی ندارد. این سیستم به قدری قدرتمند است که به راحتی می‌تواند با هر نوع عفونتی مبارزه کند. اما اگر سیستم ایمنی شما به هر علتی ضعیف شده باشد، ممکن است عفونت‌هایی که به آن مبتلا می‌شوید، طولانی شوند.
  3. رژیم غذایی نامناسب: اگر شما در طول روز از مواد غذایی سالم استفاده کنید، جسم شما همواره سلامتی خود را حفظ نموده و سیستم ایمنی شما قدرتمند خواهد شد. بنابراین استفاده از مواد غذایی ناسالم و فاقد ارزش غذایی، یکی از اصلی‌ترین علل طولانی شدن عفونت در بدن شما می‌باشد.
  4. مصرف بیش از اندازه داروهای آنتی بیوتیک: در مبحثی که به فرق عفونت قارچی و باکتریایی واژن پرداختیم، به این موضوع نیز اشاره کردیم که مصرف بیش از اندازه برخی از داروهای آنتی بیوتیک، می‌تواند قارچ ها و باکتری‌های طبیعی واژن را کاهش داده و باعث طولانی شدن زمان عفونت واژن در جسم شما گردد.
  5. عدم رعایت بهداشتی فردی: شاید بتوان یکی از مهم ترین علت‌های طولانی شدن عفونت واژن را، عدم رعایت بهداشت فردی دانست. خانم‌ها باید همواره لباس زیر خود را عوض کنند و ناحیه تناسلی خود را خشک نگه دارند. چرا که بسیاری از باکتری‌ها و قارچ‌ها، در محیط مرطوب رشد می کنند.
  6. پوشیدن لباس‌های تنگ و نایلونی: متخصصان همواره توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از عفونت واژن به رنگ سبز با بوی ناخوشایند، همواره از لباس‌های زیر نخی استفاده کنید. این لباس ها باید به گونه ای باشند که هوا بتواند از میان آن جریان پیدا کند. در این صورت است که از ابتلا به انواع عفونت‌های زنانه در امان خواهید ماند.

 

با عمل به این راهکارها از عفونت واژن جلوگیری کنید

هر چند این روزها پزشکان با تجربه‌ای به عنوان بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران و یا سایر شهرهای کشورمان به فعالیت مشغول هستند، اما شما باید نکات پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های واژن را نیز بیاموزید.
این نکات به شما کمک خواهند کرد که همواره از قرار گرفتن در معرض انواع عفونت‌های واژن، در امان بمانید؛ با ما همراه باشید تا به صورت کامل، این نکات را برای شما عزیزان ذکر کنیم:

  1. هرگز داروهای آنتی بیوتیک را به صورت خودسرانه مصرف نکنید. این داروها تعادل طبیعی جسم شما را به هم می‌ریزند و احتمال ابتلا به عفونت واژن را افزایش می دهند.
  2. در طول روز، حتماً از لباس‌های نخی و آزاد استفاده کنید. پوشیدن لباس‌های زیر تنگ که با الیاف مصنوعی تولید شده‌اند، نقش مهمی در ابتلای شما به عفونت ایفا می‌کنند.
  3. اگر از محصولات واژینال استفاده می‌کنید، سعی کنید نوع ساده آن را انتخاب کنید. محصولات معطر واژینال، ممکن است یکی از عوامل اصلی عفونت واژن به شمار روند.
  4. اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید، سعی کنید همواره قند خون خود را کنترل کنید. این موضوع سبب می‌شود که از قرار گرفتن در معرض عفونت‌های واژن در امان بمانید.
  5. در طول روز، همواره بهداشت شخصی خود را رعایت کنید. لباس‌های زیر شما هر روز باید عوض شوند و پس از شسته شدن، در زیر نور آفتاب خشک شوند.

وقت ویزیت
به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره عفونت زنان اکنون تماس بگیرید
تماس با بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران

سخن پایانی

عفونت واژن، یکی از بیماری‌های بسیار آزار دهنده‌ای است که می‌تواند ابعاد مختلف زندگی یک زن را تحت تاثیر قرار دهد. یک عفونت (از هر نوعی که باشد) می تواند بر روی چرخه قاعدگی، روابط جنسی، بارداری و سایر موارد زندگی یک زن، اثرات منفی بر جای بگذارد. بنابراین در صورت ابتلا به هر عفونتی در ناحیه واژن و رحم، باید به بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران مراجعه نمود و درمان بیماری خود را از طریق او پیگیری کرد.
ما در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات کافی را در مورد چنین پزشکی به شما عزیزان ارائه دهیم. شما را با تخصص‌های او آشنا کردیم و روش‌های تشخیص و درمانی که برای عفونت های زنانه در نظر می‌گیرد را برای شما بیان کردیم. در بخشی از مطلب به فرق عفونت قارچی و باکتریایی واژن پرداختیم و از علت‌ها و علائم این بیماری ها برای شما سخن گفتیم.
در نهایت نیز به این موضوع اشاره کردیم که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید و یا در خانه، چه مواردی را رعایت کنید تا به این بیماری ها مبتلا نشوید. امیدواریم با عمل به نکات مطرح شده، همواره سالم و سلامت باشید و زندگی خود را به خوبی سپری کنید.