مرکز تخصصی زنان و زایمان
عفونت واژن به رنگ زرد

عفونت واژن به رنگ زرد

عفونت واژن به رنگ زرد؛ یکی از عفونت‌های رایج در میان خانم‌ها ، واژن تمامی خانم‌ها به صورت کاملا طبیعی ترشحاتی دارد که در برخی مواقع این ترشحات نه تنها از واژن بلکه از قسمت دهانه رحم نیز می‌باشد و با یکدیگر ترکیب شده و سپس از واژن خارج می‌گردد. رنگ و میزان غلظت این ترشحات تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد که دوره پریودی، حاملگی، انواع تغییرات هورمونی و البته عفونت از جمله این عوامل به شمار می‌روند. عفونت واژن به رنگ زرد را می‌توان یکی از عفونت‌های رایج در بین خانم‌ها دانست که دلایل متعددی زمینه ابتلا به این عفونت را فراهم می‌کند.

 

وقت ویزیت
ارتباط با پزشک متخصص زنان در مرکز زنان ایران
برای رفع عارضه عفونت واژن اکنون تماس بگیرید

آشنایی با انواع عفونت واژن به رنگ زرد

در ابتدا لازم است بدانید که تمامی ترشحات واژن با رنگ‌هایی همراه است که این رنگ‌ها نشان دهنده‌ی عامل خاصی هستند. در واقع ترشحات معمولی و طبیعی ناحیه واژن بدون رنگ و بوی نامطبوع و کاملا شفاف هستند. میزان غلظت این ترشحات با توجه به زمان دوره پریودی ممکن است کم یا زیاد باشد. از دیگر مواردی که بر ترشحات قسمت واژن تاثیر قابل توجهی دارد، شیوه‌های جلوگیری از حاملگی و فعالیت جنسی است.
از دید بهترین دکتر متخصص عفونت زنان در تهران ترشحاتی که از ناحیه واژن بیرون می آید، می توانند عادی یا غیر طبیعی باشند. انواع ترشحات طبیعی که رنگ آن‌ها زرد است، با در نظر گرفتن این نکته که در چه دوره‌ای از پریودی به وجود می‌آیند، از غلظت و بوی متفاوتی برخوردار هستند. علاوه بر این احتمال دارد ترشحات واژن که به رنگ زرد است، بیانگر وجود عفونت باشند که باید در اولین فرصت مورد توجه و بررسی قرار بگیرند.
عفونت واژن به رنگ زرد معناهای متفاوتی داشته که در این مطلب قصد داریم به صورت کامل در رابطه با درمان عفونت واژن به رنگ زرد، علائم این عفونت، رنگ ترشحات مختلف واژن به چه معناست و… مطالبی را برای شما همراهان عزیز بیان کنیم.
عفونت واژن به رنگ زرد انواع مختلفی دارند که از رایج‌ترین این عفونت می‌توان موارد زیر را نام برد:

عفونت تریکومونازیس

از جمله بیماری‌های شایع مقاربتی که البته به عنوان یک بیماری غیر ویروسی نیز در دنیا شناخته شده، عفونت تریکومونازیس است. که به واسطه انگلی به نام تریکوموناس واژینالیس به وجود می‌آید. این نوع عفونت در بیشتر مواقع با نشانه خاصی همراه نبوده و از این رو خانم از اینکه به این عفونت مبتلا شده، اطلاعی ندارد. تریکومونازیس بسیار سریع و آسان به واسطه فعالیت جنسی انتقال پیدا می‌کند. عفونت واژن به رنگ زرد ممکن است به معنای درگیر شدن به تریکومونازیس باشد و از این رو می‌بایست بسیار سریع به نزد پزشک رفته و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

عفونت کلامیدیا

از دیگر عفونت‌های رایج آمیزشی، عفونت کلامیدیا می‌باشد که امکان ابتلا به آن هم در زنان و هم در مردان اتفاق می‌افتد. این نوع بیماری را می‌توان یکی از عفونت‌های باکتریایی دانست که تنها بر اثر ارتباط جنسی انتقال می‌یابد. در برخی مواقع عفونت واژن به رنگ زرد بر اثر کلامیدیا است. در صورتی که عفونت کلامیدیا درمان نشود، ممکن است مشکلات بسیار جدی و خطرناکی اعم از صدمه به دستگاه تناسلی، حاملگی بیرون از رحم، زایمان سریع در زمان نامناسب، عدم باروری را در خانم‌ها به وجود آورد.

عفونت سوزاک

سوزاک که البته با نام گونوره نیز معروف است، از جمله بیماری‌های باکتریایی می‌باشد که قادر است سبب ایجاد انواع ترشحات واژن به رنگ زرد شود. این نوع بیماری عفونی در خانم‌ها با نشانه دیگری آشکار نمی‌شود. البته می‌بایست در زمان مناسب و خیلی سریع مورد بررسی و درمان قرار بگیرد. عفونت واژن به رنگ زرد که در اصل همان ترشحات سوزاک است، اغلب حالت چرکی شکل دارد.

بیماری التهاب لگن

از جمله بیماری های ناراحت کننده خانم ها ، التهاب لگن می‌باشد که بیشتر به علت درمان نشدن عفونت‌های مختلف از جمله کلامیدیا و سوزاک به وجود می‌آید. عفونت واژن به رنگ زرد در برخی مواقع به دلیل ابتلا به این بیماری است. اگر که این عفونت در زمان مناسب درمان و رفع نشود، ممکن است صدمات جدی و جبران ناپذیری به اندام‌های مختلف از جمله رحم، تخمدان و حتی لوله‌های فالوپ و رحمی وارد کند.
التهاب لگن دقیقا مانند سایر بیماری ها با نشانه‌هایی بروز داده می شود که از این نشانه های شایع می توان به انواع ترشحات به رنگ سبز و حتی زرد از ناحیه واژن که با بوی بسیار تند همراه است، درد شدید و پیچیده در قسمت شکم، عدم قاعدگی منظم، لکه بینی فراوان، افزایش دمای بدن، تهوع و حتی استفراغ و احساس درد شدید و خفیف در زمان فعالیت جنسی اشاره کرد. نکته مهمی که باید خانم‌ها به آن توجه کنند این می‌باشد که در صورت مواجه شدن با هر یک از نشانه‌های ذکر شده بلافاصله به نزد متخصص زنان بروند.

تورم دهانه رحم

التهاب در قسمت دهانه رحم که با نام علمی سرویسیت در میان پزشکان شناخته شده، به دلیل دچار شدن به نوعی بیماری جنسی و آمیزشی، رشد و گسترش زیاد انواع باکتری‌های مضر قسمت واژن و یا ممکن است به دلیل آلرژی به کاندوم لاتکس به وجود آید. این بیماری در بیشتر مواقع با علائم خاصی همراه نبوده؛ البته در برخی مواقع امکان دارد که ترشحات بد بو و زرد رنگ که چرکی شکل است، مشاهده شود. از دیگر نشانه‌های التهاب قسمت دهانه رحم می‌توان به خارج شدن ادرار با درد زیاد، احساس درد در زمان مقاربت و خونریزی و لکه بینی پس از اتمام فعالیت جنسی اشاره کرد.

عفونت مخمری

بد نیست بدانید که عفونت مخمر در واقع یک از انواع عفونت قارچی به شمار می‌رود که با نشانه‌های متفاوتی اعم از سوزش شدید همراه است و در برخی مواقع خارش ناحیه واژن و انواع ترشحات سفید پنیری مانند به دلیل وجود این عفونت به وجود می‌آید. توجه کنید که در قسمت واژن باید کمی مخمر وجود داشته باشد و این امری عادی محسوب می‌شود. البته در بعضی حالت‌های بسیار ویژه امکان دارد که رشد زیاد و غیر کنترل شده و گسترش این مخمرها رخ دهد.
از مهمترین نشانه‌های عفونت مخمری می‌توان به تورم و احساس درد اطراف ناحیه فرج، خارش، داشتن رابطه جنسی با درد شدید، ترشحات مواد مختلف از واژن به رنگ سفید و دلمه‌ای شکل و… اشاره کرد. همچنین برخی موارد احتمال دچار شدن به عفونت مخمری را بیشتر می‌کنند که استرس و اضطراب زیاد، بیماری قند یا دیابت، بارداری، مصرف قرص‌های جلوگیری از حاملگی، استفاده از داروهای استروئیدی و انواع آنتی بیوتیک‌ها بیشتر از ۱۰ روز، استفاده از شیوه دوش واژینال برای تمیز کردن واژن، استفاده از انواع شوینده‌های معطر اعم از لوسیون و… از جمله این موارد است.

بیشتر بدانید : علت ترشح زیاد واژن

عفونت واژن به رنگ زرد نشان دهنده سرطان دهانه رحم

سرطان را می‌توان از بیماری‌های ترسناک و نگران کننده در بین انسان‌ها دانست که امروزه نسبت به سال‌های قبل به دلایل متعدد از جمله ‌عدم فعالیت و ورزش، نداشتن سبک زندگی سالم، عدم توجه به بهداشت فردی و… افزایش قابل توجهی داشته است. از جمله سرطان‌های شایع در بین خانم‌ها سرطان دهانه رحم در بین سیستم تناسلی خانم‌ها می‌باشد که به واسطه وجود ویروسی به نام HPV به وجود می‌آید.
این ویروس بر اثر داشتن رابطه جنسی با شخصی که به آن درگیر شده، انتقال می‌یابد. برای آنکه از ابتلا به این بیماری ویروسی و در نهایت سرطان دهانه رحم جلوگیری کنید، می‌توانید واکسن مخصوص را تزریق کرده و همچنین از کاندوم در رابطه جنسی خود به منظور مراقبت بیشتر استفاده نمایید که این دو عامل عالی‌ترین و مؤثرترین شیوه جلوگیری از دچار شدن به ویروس HPV و همچنین سرطان دهانه رحم می‌باشد.
عفونت واژن به رنگ زرد که با بوی ناخوشایند و تند و همچنین خون‌آلود همراه است، ممکن است به معنای درگیر شدن با این ویروس خطرناک و در نهایت ابتلا به سرطان رحم باشد که بهتر است در صورت مشاهده چنین ترشحاتی در اسرع وقت به نزد پزشک زنان بروید تا معاینه و آزمایش‌های لازم انجام شود. از جمله مواردی که می‌بایست از جهت دچار شدن به سرطان دهانه رحم مورد توجه و بررسی قرار بگیرد، خونریزی میان دوره قاعدگی و البته احساس درد در زمان مقاربت است.

عفونت واژن به رنگ زرد و ترشحات پیش از قاعدگی و در دوران یائسگی

عفونت واژن به رنگ زرد موضوع اصلی ما در این مطلب است که در قسمت قبل سعی کردیم شما را با انواع عفونت واژن که با ترشحات زرد رنگ همراه است آشنا کنیم. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که همیشه ترشحات زرد رنگ واژن به معنای وجود عفونت نبوده و دلایل دیگری دارد. به عنوان مثال در بسیاری از خانم‌ها پیش از شروع قاعدگی ترشحات مختلفی دیده می‌شود که برخی از آن‌ها به رنگ زرد است.
در اکثر مواقع ترشحات واژن که غلظت بالایی دارند و به رنگ زرد و بدون بو هستند، به معنای فرا رسیدن زمان قاعدگی است. در اصل این ترشحات زرد رنگ، بیانگر وجود کمی خون در قسمت واژن می‌باشد. بدانید که در برخی مواقع این ترشحات که به رنگ زرد هستند، ممکن است به معنای خونریزی لانه گزینی در ابتدای حاملگی باشند.
از این رو می‌بایست از تست حاملگی به خصوص اگر قاعدگی شما به تاخیر افتاده، استفاده نمایید. نکته دیگری که دانستن آن اهمیت فراوانی دارد، این است که خونریزی در میان لانه گزینی اغلب با شدت کمتری همراه می‌باشد و بیشتر مانند لکه بینی مشاهده می‌شود.
عفونت واژن به رنگ زرد در بارداری بسیار رایج است و از این رو لازم است تا خانم‌ها در صورت مشاهده ترشحات بد بو به رنگ زرد به نزد متخصص خود رفته تا معاینه شوند. همانطور که می‌دانید در دوران حاملگی ترشحات بسیار زیادی از قسمت واژن خارج می‌شود که برخی از آن‌ها طبیعی و برخی دیگر غیر طبیعی و به معنای وجود یک بیماری یا عفونت است. بنابراین می‌توان گفت که ترشحات واژن که به رنگ زرد است، ممکن است به معنای مبتلا شدن شما به عفونت واژن از نوع قارچی یا حتی باکتری باشد.
اگر که شما در دوران بارداری هستید و ترشحات شما از جهت رنگ، بو و میزان غلظت با تغییراتی همراه شده، می‌بایست با پزشک زنان تماس گرفته و مشورت‌های لازم را انجام دهید تا در صورت نیاز برای معاینه به صورت حضوری به مطب پزشک مراجعه نمایید. احتمال دارد که در این زمان لازم باشد تا آزمایش‌های مختلفی از جمله آزمایش ادرار، کاشت انواع ترشحات ناحیه واژن را انجام دهید تا نوع عفونت به آسانی تشخیص داده شود.
توجه کنید که مبتلا شدن به هر نوع عفونت واژن در زمان حاملگی ممکن است سلامت شما و فرزندتان را به خطر اندازد، از این رو باید در زمان مناسب نوع عفونت تشخیص و روند درمان آغاز شود.
عفونت واژن به رنگ زرد ممکن است به دلیل وارد شدن به دوران یائسگی باشد. دوره یائسگی را تمامی خانم‌های میانسال تجربه می‌کنند. با وارد شدن به این دوره، قاعدگی قطع شده و تغییراتی در زندگی زنان به وجود می‌آید. دوران یائسگی که با نان بعد از قاعدگی نیز شناخته می‌شود، قسمتی از فرایند عادی در دوره پریودی در خانم‌ها می‌باشد. زمانی که شما به مدت یکسال به صورت کامل و متوالی قاعده نشده باشید، به معنای این است که یائسه شده اید.
در آخرین سال‌های پریودی خود، میزان ترشح دو هورمون استروژن و همچنین هورمون پروژسترون با تغییراتی روبرو می‌شود و در دوران یائسگی با کاهش جدی و زیاد هورمون مواجه خواهید شد که این مسئله بر میزان ترشحات قسمت واژن از نظر غلظت، رنگ و بو تاثیر قابل توجهی می‌گذارد.
همانطور که در قسمت‌های قبل بیان کردیم، ترشحات ناحیه واژن قسمت عادی از مخاط واژن به شمار می‌رود که در بهتر شدن کیفیت ارتباط جنسی و جلوگیری از ابتلا به انواع عفونت‌ها تاثیر فراوانی دارد. عفونت ناحیه واژن به رنگ زرد که با ترشحات مختلفی مشاهده می‌شود در زمان یائسگی بسیار رایج بوده و حتی امکان دارد که برخی از ترشحات زرد قسمت واژن به معنای وجود تورم واژینیت نیز باشند که باید بسیار سریع درمان شوند.

آشنایی با انواع ترشحات ناحیه واژن

همانطور که می‌دانید ترشحات ناحیه واژن با توجه به برخی از مشخصات اعم از رنگ، شدت بو، قوام و… انواع متفاوتی دارند که با توجه به موارد ذکر شده دسته‌بندی می‌شوند. بعضی از این ترشحات کاملا عادی و طبیعی و بعضی دیگر احتمال دارد که به معنای وجود عفونت یا برخی از بیماری‌ها باشد که در هر صورت باید نسبت به درمان و تشخیص آن اقدام کرد. انواع ترشحات ناحیه واژن به شرح زیر است:

  •  ترشحات واژن به رنگ سفید:

وجود مقدار کمی از ترشحات واژن به رنگ سفید، به ویژه در آغاز یا پایان دوره پریودی، امری کاملا عادی به شمار می‌رود. با این وجود در صورتی که این ترشحات سفید رنگ با خارش شدید و خفیف و با کمی غلظت همراه بود و همچنین شکل پنیری مانند داشت، امری عادی تلقی نمی‌شود و می‌بایست هر چه سریع‌تر مورد بررسی و درمان قرار بگیرند. در این زمان می‌توان گفت که این ترشحات سفید رنگ بیانگر وجود عفونت واژن از نوع قارچی می‌باشد.

  •  ترشحات واژن آبکی مانند و صاف:

انواع ترشحاتی که از واژن خارج می‌شود و کاملا شفاف و آبکی شکل هستند، طبیعی بوده و امکان دارد که زمان‌های مختلف از ماه و همچنین پس از اتمام فعالیت‌های ورزشی بسیار سنگین نیز ایجاد شود.

  •  ترشحات واژن کاملا شفاف و کشیده:

هنگامی که با ترشحات کاملا شفاف و بدون رنگ واژن روبرو شدید که به شکل کشدار و مخاطی هستند، بدانید که به معنای آغاز تخمک‌گذاری است. از این رو انواع ترشحات واژن که بدون رنگ هستند، طبیعی و عادی هستند.

  •  ترشحات واژن به رنگ قهوه‌ای تیره یا خونی:

از دیگر ترشحات واژن که عادی و طبیعی محسوب می‌شوند، ترشحات قهوه‌ای رنگ و خونی هستند. به ویژه زمانی که در دوره پریودی یا بسیار سریع پس از آن به وجود می‌آید. ترشحاتی که در انتهای دوره پریودی به وجود می آیند، به نام ترشحات دیررس یا پایانی شناخته شده‌اند که در برخی مواقع احتمال دارد به جای رنگ قرمز به شکل ترشحات قهوه‌ای رنگ نمایان شوند. علاوه بر این ممکن است که در دوران قاعدگی، خونریزی بسیار کمی داشته باشید که به اصطلاح به این وضعیت لکه بینی گفته می‌شود.
در موارد بسیار کمی، ترشحات قهوه‌ای یا خونی رنگ واژن ممکن است به معنای وجود سرطانی به نام آندومتر یا همان دهانه رحم باشد. علاوه بر این مشاهده برخی از ترشحات واژن که به رنگ قهوه‌ای یا به صورت رگه‌های خونی شکل هستند، ممکن است بیانگر سایر مشکلات اعم از فیبروم و همچنین سایر مشکلات مربوطه با رشد غیر عادی سلول‌ها باشد. از این رو به تمامی خانم‌ها توصیه می‌شود تا سالی یکبار برای معاینه لگن و انجام تست پاپ اسمیر به نزد متخصص زنان بروند.

بد نیست بدانید که یک پزشک زنان با تجربه می‌تواند با کمک شیوه‌های ذکر شده، ناهنجاری‌ها و انواع مشکلات مرتبط به قسمت دهانه رحم را به آسانی بررسی کند.

بیشتر بدانید : عفونت واژن به رنگ سبز

انواع روش‌های درمان عفونت واژن به رنگ زرد

با توجه به مطالب ذکر شده در قسمت قبل دانستیم که ترشحات زرد رنگ واژن در برخی مواقع به معنای وجود عفونت است که باید برای تشخیص نوع عفونت در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام داد. در ادامه قصد داریم شما را با شیوه های مختلف درمان عفونت واژن به رنگ زرد آشنا کنیم. در ابتدا لازم است این نکته را بدانید که درمان عفونت واژن به رنگ زرد و انواع ترشحات غیر عادی ناحیه واژن به علتی که سبب به وجود آمدن آن شده، وابسته است.
در صورتی که یک مورد قارچی سبب به وجود آمدن ترشحات به رنگ زرد و غیر عادی ناحیه واژن شده باشد، علاوه بر خانم آقا نیز باید اقدام به درمان کند و تا اتمام بهبودی از داشتن فعالیت جنسی خودداری نمایند. اگر دلیل اصلی ایجاد عفونت وجود یک باکتری مضر باشد، باید داروی‌های آنتی بیوتیک مصرف کرد. همچنین در صورتی که یک نوع قارچ سبب ایجاد ترشحات واژن به رنگ زرد باشد که در واقع نوعی عفونت است می‌بایست از روش درمانی ضد قارچ استفاده کرد.
همچنین می‌توان به منظور درمان عفونت واژن زرد رنگ که در اثر تریکومونیازیس به وجود می آید، از داروهای مختلف از جمله مترونیدازول و حتی از تینیدازول استفاده کرد. نکته مهمی که باید مورد توجه قرار دهید، این است که تشخیص دلیل و مدل عفونت تنها باید به واسطه پزشک زنان انجام شود و به هیچ عنوان خودسرانه و بدون راهنمایی و مشورت با متخصص زنان، دارویی را مصرف نکنید یا از انجام سایر شیوه‌های درمانی نیز پرهیز کنید.
از جمله سوالاتی که برای اکثر خانم‌ها پیش می‌آید، این پرسش است که بهترین زمان برای رفتن به نزد متخصص زنان، چه موقع است؟ در پاسخ باید گفت که با وجود اینکه در تمامی مواقع ترشحات رنگ زرد واژن به معنای وجود مشکل و خطر جدی نمی‌باشد، اما در اکثر اوقات به محض مشاهده چنین ترشحاتی باید به فکر درمان و بررسی‌های لازم بود. اگر که ترشحات زرد رنگ ناحیه واژن را با نشانه‌های زیر مشاهده کردید، می‌بایست در اسرع وقت با پزشک زنان خود مشورت کرده و از دلیل آن مطلع شوید. این نشانه‌های عبارتند از:

  •  احساس خستگی دائمی
  •  همراه بودن با خارش و درد شدید یا خفیف
  •  استشمام بوی نامطبوع از واژن مانند بوی ماهی
  •  ایجاد تغییراتی در رنگ ترشحات
  •  کم شدن وزن بدون علت خاصی
  •  احساس درد در ناحیه شکم
  •  تب شدید
  •  بیشتر شدن دفعات ادرار

 

در اکثر مواقع تنها با انجام یک معاینه لگنی یا حتی بالینی به آسانی نوع عفونت تشخیص داده می‌شود. در صورتی که پزشک در اولین فرصت نتواند عارضه و بیماری را تشخیص دهد، احتمال دارد که آزمایش‌های مختلفی را برای تشخیص دقیق و نهایی برای شما تجویز نماید. همچنین ممکن است که متخصص زنان قصد داشته باشد تا از دهانه رحم تکه برداری کند یا از این طریق بتواند به راحتی HPV را بررسی کند.
علاوه بر این احتمال دارد که جهت انجام بررسی‌های منظم و دقیق‌تر و تعیین کردن انواع عامل عفونتی، ترشحات واژن را در زیر دستگاه میکروسکوپ قرار دهد. پس از آنکه دلیل اصلی ترشحات واژن و عفونت واژن به رنگ زرد مشخص شد، اقدامات لازم برای درمان صورت می‌گیرد.
هنگامی که شما به منظور تشخیص دلیل اصلی ترشحات غیر عادی و نوع عفونت ناحیه واژن به رنگ زرد به نزد متخصص زنان می‌روید، انواع معاینه‌های بالینی از جمله معاینه لگن به واسطه پزشک صورت می‌گیرد. همچنین متخصص پس از اتمام معاینه در رابطه با نشانه ها، دوره پریودی، رابطه جنسی و … پرسش‌هایی را از شما می‌پرسد که رایج‌ترین این سوال به شرح زیر است:

  •  ترشحات غیر عادی واژن از چه موقع شروع شده است؟
  •  ترشحات ناحیه واژن چه رنگی است؟
  •  آیا این ترشحات بو هم دارند؟
  •  آیا در درون یا دور ناحیه واژن خارش به همراه درد و سوزش شدید یا خفیف نیز تجربه می‌کنید؟
  •  آیا از شیوه دوش واژینال استفاده کرده اید؟
  •  آیا شریک جنسی شما یک نفر است تا بیشتر؟

 

اقدامات لازم جهت جلوگیری از ابتلا به عفونت واژن به رنگ زرد

به منظور جلوگیری از دچار شدن به عفونت واژن زرد رنگ می بایست موارد بهداشتی متعددی را رعایت کنید که با رعایت این موارد بهداشتی، تا حد زیادی از ترشحات غیر عادی واژن جلوگیری می‌نمایید. مهم‌ترین موارد بهداشتی که خانم‌ها باید رعایت کنند، عبارت‌اند از:

  •  عدم استفاده از دوش واژینال برای تمیز کردن واژن؛ چرا که این روش تمامی باکتری‌های سالم و خوب واژن را نابود می‌کند.
  •  پوشیدن لباس‌های زیر نخی و کاملا طبیعی؛ زیرا استفاده از شورت‌هایی که از جنس پلاستیکی هستند، رطوبت را بیشتر جذب کرده و خطر ابتلا به عفونت واژن را بیشتر می‌کند.
  •  رعایت موارد بهداشتی در رابطه جنسی و استفاده از کاندوم در رابطه جنسی به منظور محافظت بیشتر
  •  استفاده انواع وسایل بهداشتی بدون بو؛ چرا که در صورت مصرف وسایل بهداشتی معطر مانند پد، انواع شوینده‌ها و… نه تنها حساسیت به وجود می‌آید، بلکه باکتری‌های ضروری ناحیه واژن نیز به واسطه این محصولات معطر از بین رفته و در نهایت امکان ابتلا به عفونت به صورت قابل توجهی بیشتر می‌شود.

 

وقت ویزیت
ارتباط با پزشک متخصص زنان در مرکز زنان ایران
برای رفع عارضه عفونت واژن اکنون تماس بگیرید

سخن پایانی

با توجه به مباحث ذکر شده دانستیم که ترشحات واژن به رنگ زرد در اکثر اوقات به معنای وجود عفونت و حتی بیماری لگن می‌باشد. عفونت واژن به رنگ زرد از جمله موارد خطرناک است که در صورت ابتلا به چنین عفونتی بلافاصله به نزد پزشک رفته تا آزمایش و معاینه‌های لازم انجام شود. اگر که شما به تازگی با ترشحات زرد رنگ واژن روبرو شده اید، به دیگر نشانه‌های آن که در این مطلب به صورت کامل آن‌ها را بیان کردیم، دقت کنید و سپس برای تشخیص دلیل اصلی یا نوع عفونت به نزد یک متخصص زنان باتجربه و آگاه بروید.
ما در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع عفونت زرد رنگ واژن، روش‌های درمانی عفونت‌های واژن، انواع ترشحات واژن و… آشنا کنیم. در صورت ابتلا به چنین عفونت هایی به هیچ عنوان از روش های غیر علمی و داروهای مختلف بدون تجویز و مشورت پزشک استفاده نکنید. امیدواریم با مطالعه دقیق این مطلب، اطلاعات جدید و مفیدی را کسب کرده باشید تا در صورت روبرو شدن با چنین مشکلی آگاهی لازم را داشته باشید و به راحتی بتوانید آن را برطرف کنید و سلامت خود را به دست آورید.